Info voor nieuwe leden

Wheels In Action is een wielertoeristenclub met een 60-tal leden die wekelijks op woensdag, zaterdag en zon- en feestdagen gaan fietsen.

Er wordt gereden met een A-ploeg, een B-ploeg en een C-ploeg (enkel op zon- en feestdagen) waar dames en heren samen fietsen van half februari tot eind oktober.

We starten steeds aan de brasserie Koerskaffee in Roeselare, de A-ploeg vertrekt een halfuurtje vroeger dan de B-ploeg die op zijn beurt een kwartier vroeger vertrekt dan de C-ploeg.

• De A-ploeg is de sportieve groep met een snelheid boven de 29 km/u
  • De B-ploeg is de basisgroep met een snelheid tussen de 25 en 29 km/u
  • De C-ploeg is de recreatieve groep met een snelheid tot 25 km/u, een ideale opstartgroep voor startende fietsers en mensen die het rustig willen houden.
  • Alle ploegen rijden wel volgens het principe "Samen uit - Samen thuis"

• Alle info over de ritten is terug te vinden op deze website onder de rubrieken Maandkalender en Volgende Clubuitstap

Op zaterdag is er voor de A- en de B-ploeg keuze uit meerdere afstanden. Aan de start beslist iedereen welke afstand men wil fietsen en we splitsen dan tijdens de rit.

• Een SMALL-rit met een afstand van zo'n 70-85 km, voor wie tegen de middag thuis wil zijn.
  • Een LARGE-rit of soms ook nog een XL-rit met langere afstanden van 100-140 km of meer in uitzonderlijke gevallen

• Op zondag:

• De A-ploeg fietst op zon- en feestdagen een rit van +/- 90 km. Dit is meestal dezelfde rit van de B-ploeg met een extra lus.
  • De B-ploeg fietst op zon- en feestdagen een rit van +/- 75 km. Dit is meestal dezelfde rit van de C-ploeg met een extra lus.
  • De C-ploeg fietst op zon- en feestdagen een rit van +/- 50-60 km.
  • Alle ploegen zijn tussen 11u15-11u30 terug aan het Koerskaffee waar we samen gezellig nog iets drinken en napraten.

• Ons programma bestaat uit:

• Deelname aan organisaties van VBR/VWB/Leiedal/Cycling Vlaanderen, ingericht door andere wielerclubs.
  • Eigen ritten, uitgestippeld door onze wegkapiteins
  • Special rides. Dit zijn ritten waar we met de auto naar een locatie rijden en daar deelnemen aan een organisatie of zeer lange ritten met een stop over de middag.
  • Fietsreis of fietsweekend. Dit jaar trekken we naar de Eifel tijdens het Pinksterweekend.

• Wheels In Action organiseert ook de Jempi Monsere Heuvelklassieker in maart. Bij dit evenement vragen we wat hulp aan al onze leden zoals bv. helpen aan de bevoorradingsposten, catering in de zaal, inschrijvingen, fietsenstalling

Hoe word je lid en wat kost het?

Het lidgeld voor 2024 bedraagt:

• 125 euro voor nieuwe leden.
  • 100 euro voor heraansluiting indien men het jaar ervoor lid was
  • 90 euro voor een 2de lid van een gezin
  • 75 euro voor leden vanaf 12 jaar tot en met 17 jaar.
  • 62,50 euro voor mensen in bezit van vrijetijdspas stad Roeselare
  • GRATIS voor leden met leeftijd jonger dan 12 jaar.

• Naast het betalen van het lidgeld dient men ook een basis kledijpakket aan te kopen van 150,00 EUR, dit bestaat uit trui korte mouw, trui lange mouw, windstopper, korte broek, lange broek en een paar clubkousen

Je kan naast het basispakket ook nog andere extra zaken bijbestellen, maar dit is niet verplicht

Hieronder nog eens wat men krijgt voor het lidgeld:

• Lidmaatschap + verzekering + pechverhelping + jaarabonnement bondsmagazine bij VBR-VWB (ter waarde van 40,00 EUR).
  • Lidmaatschap bij WTCV Leiedal (ter waarde van 6,00 EUR).
  • Receptie tijdens sluitingsrit op het einde van het seizoen (ter waarde van +/- 15,00 EUR).
  • Bijbestellen extra clubkledij van Bioracer aan inkooptarief.
  • Inschrijvingsgelden op toertochten op zon- en feestdagen zijn inbegrepen.
  • Een of meerdere activiteiten buiten het fietsen zullen georganiseerd worden en u aangeboden worden aan een spotprijs.
  • Enkele traktaten van de clubkas tijdens het seizoen.
  • ...

• Laat gerust iets weten als je lid wil worden. We bieden geïnteresseerden eerst een 3-tal proefritjes aan vooraleer ze beslissen om lid te worden.

Indien verder nog vragen horen we het graag. Stuur je vragen gerust naar onze sportief verantwoordelijke Davy Pattyn: davy.pattyn2@gmail.com

Je bent alvast van harte welkom en hopelijk tot later!